Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BIAŁYSTOK 6

Pałac
Tryllingów
w Białymstoku

Pałac Tryllingów w Białymstoku
Lokalizacja: (BI) woj. podlaskie, stolica województwa

Pałac Tryllingów – zabytkowy pałac miejski w Białymstoku, zbudowany w latach 1898-1899 w stylu eklektycznym. Pałac powstał z inicjatywy producenta sukna Chaima Abrama Tryllinga, który zaczął budowę rezydencji przy Warszawskiej, jednak zmarł w 1899 roku przed końcem zakończeniem budowy. Budynek następnie należał do wdowy po nim Heleny Trylling i dlatego nad wejściem i w dekoracyjnym kartuszu znalazły się ostatecznie jedynie inicjały Heleny (Eleny) – „ET”. Fabryka „Trylling i Syn” działała do roku 1932. Budynek został sprzedany przez syna Tryllingów, Anatola, przed wybuchem II wojny światowej i następnie rodzina wyjechała do USA. Po wojnie pałac został przejęty przez Skarb Państwa jako mienie opuszczone. Do 2006 roku mieścił się w budynku Dom Turysty „Rubin”, a w 2011 roku na skutek wymiany z CBA na kamienicę przy Waryńskiego 8 nowym właścicielem zostało miasto Białystok. Pałac znajduje się na szlaku białostockich fabrykantów.

Więcej opisu na: wikipedia.pl











Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2019
Ilość zdjęć: 10