Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BROŻEC

Pałac
w Brożcu

Pałac w Brożcu
Lokalizacja: (DST) woj. dolnośląskie, pow. strzeliński, gmina Strzelin

Pałac jest murowany z kamienia i cegły. Zbudowany w 1884 r. przez W. Elsnera w stylu eklektyczny z cechami klasycystycznymi i barokowymi. Budowla jest podpiwniczona, wzniesiona na planie prostokąta, nakryta dachem dwuspadowym. Posiada fasadę dziewięcioosiową, z centralnym trzyosiowym ryzalitem. Tylna elewacja również dziewięcioosiowa, z centralnym trzyosiowym ryzalitem z datą 1884 r. i nazwiskiem fundatora. Detale architektoniczne na elewacji w znacznym stopniu zniszczone. We wnętrzach zachowały się eklektyczne piece z końca XIX w.

















Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2019
Ilość zdjęć: 15