Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KROSNO 1

Pałac
Biskupi
w Krośnie

Pałac Biskupi w Krośnie
Lokalizacja: (RK) woj. podkarpackie, pow. miejski

Jedną z najstarszych budowli w Krośnie jest pałac biskupów przemyskich. W tamtym czasie Krosno było o wiele lepiej ufortyfikowane od Przemyśla toteż biskup Eryk postanowił umieścić w nim swą siedzibę. Budowla ta była bezpośrednio włączona w system fortyfikacyjny. W pałacu tym zamieszkiwał min biskup przemyski Stanisław Tarło, który pochowany został w kościele farnym. To właśnie jemu rezydencja ta zawdzięcza gruntowną rozbudowę. Po przeniesieniu siedziby biskupiej do Brzozowa w roku 1630, pałac wielokrotnie zmieniał właścicieli i został rozbudowany o zachodnie skrzydło, a w roku 1873 stał się własnością miasta. Obecnie mieści się w nim Muzeum Podkarpackie, które posiada największą kolekcje lamp naftowych w Europie. 

 














W muzeum można zobaczyć wystawy:

 "historia oświetlenia"
"pradzieje podkarpacia"
"z dziejów Krosna i regionu"
:w kręgu twórców krośnieńskich"
"szkło podkarpackich hut"
"fortepian z epoki Chopinowskiej"










 















































 

Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2012
Ilość zdjęć: 103