Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SOWCZYCE

Pałac
w Sowczycach

Pałac w Sowczycach
Lokalizacja: (OOL) woj. opolskie, pow. oleski, gmina Olesno

Pałac w Sowczycach to dawny dwór myśliwski, który w latach 1761-64 został przebudowany na zlecenie rodziny von Gessler w okazałą rezydencję. W 1810 r. pałac został zniszczony przez pożar ale budynek na szczęście szybko odbudowano. Następnie miały miejsce dwie przebudowy w 1867 r., która nadała pałacowi styl neogotycki i 1906 r. Ostatnią przedwojenną właścicielką była Wiktoria von Gessler. Jest to murowany budynek wzniesiony na planie litery L. Jest to budowla dwukondygnacyjna, nakryta niskim dachem dwuspadowym. Główne wejście poprzedzone jest gankiem kolumnowym, podtrzymującym balkon. Elewacje zachowały niewiele neogotyckich elementów, krenelaż i sterczyny. Nad elewacją boczną góruje kwadratowa wieża, w trzech narożnikach pałacu widać pozostałości wielobocznych wież. Po wojnie pałac został znacjonalizowany, a w początku lat 50-tych urządzono tam Państwowy Dom Dziecka.





































Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2019
Ilość zdjęć: 43