Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

TARNÓW 2

Pałac
Biskupów
Tarnowskich
w Tarnowie

Pałac Biskupów Tarnowskich w Tarnowie
Lokalizacja: (KT) woj. małopolskie, pow. miasto na pr. powiatu, gmina -

Pałac Biskupów Tarnowskich - jest jedynym budynkiem w Tarnowie, który pełni do dnia dzisiejszego funkcję rezydencjalną. Zamieszkuje w nim biskup ordynariusz diecezji tarnowskiej.
Budowla jest dwupiętrowa na planie prostokąta. Elewacja na wysokości piętra wykończona licówką klinkierową. Dach jest na kroksztynach a pod nim dekoracyjne wykończenie. Nad oknami pierwszego piętra widnieją herby biskupie. Od strony zachodniej i północnej znajduje się duży ogród oddzielony od ulicy wysokim murem z bramą wjazdową.
W pałacu nocował św. Jan Paweł II, gdy 9 czerwca 1987 roku przybył do Tarnowa, który z okna budynku przemawiał do zebranych ludzi. Okno to, na wzór krakowskiego, nazywane jest Oknem Papieskim.










Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2018
Ilość zdjęć: 9