Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

TRZEBIELINO


Pałac
von Puttkamerów
w Trzebielinie

Pałac von Puttkamerów w Trzebielinie
Lokalizacja: (GBY) woj. pomorskie, pow. bytowski, gmina Trzebielino

Pałac w Trzebielinie został zbudowany w 2 połowie XVIII wieku z fundacji rodziny Puttkamerów. Na przełomie XIX i XX wieku założenie zostało rozbudowane i przekształcone.
Obecnie jest to bezstylowy, piętrowy budynek, położony na rzucie wydłużonego prostokąta, nakryty dachem naczółkowym z oknami powiekowymi. W elewacji frontowej usytuowano niesymetrycznie dwa ryzality. Lewy, czteroosiowy, z głównym wejściem, zwieńczony trójkątnym szczytem z półokrągłym oknem, a prawy trzy osiowy. Przy pałacu znajdują się zabudowania folwarczne i kuźnia z podcieniami.
Puttkamerowie władali Trzebielinem do 1945 roku. Obecnie pałac pełni funkcje mieszkaniowe.

Źródło: zamki.rotmanka.com










Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 9