Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

DOBROSZYCE

Zamek Dobroszyce w Dobroszycach 
Lokalizacja: (DOL) woj. dolnośląskie, pow. oleśnicki, gmina Dobroszyce

Pałac powstał w latach 1589-1601 dla Andreasa von Heugela. Był wówczas po prostu dworem obronnym na planie prostokąta, otoczonym wałem i fosą. Posiadał również wewnętrzny dziedziniec. Na książęcą rezydencję przebudował go w latach 1675-1676 książę oleśnicki Juliusz Zygmunt Wirtemberski. Była to wtedy jego reprezentacyjna posiadłość. 
Obecny wygląd zawdzięcza wielkiej przebudowie z roku 1853, kiedy to zamek został pozbawiony barokowej ściany szczytowej oraz otoczony zabytkowym parkiem, który zastąpił dotychczasowe ogrody. Po 1945, w związku z przystosowaniem budynku na potrzeby umieszczonej tu szkoły, usunięto inne ozdobne elementy.
Aktualnie trwają prace remontowe mające na celu przywrócenie zamkowi dawnej świetności.
Być może to było przyczyną tego, że nie można było wejść na teren parku aby zrobić zdjęcia pałacu z bliska lub ewentualnie wewnątrz.

Więcej opisu na: zamekdobroszyce.pl
























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2014
Ilość zdjęć: 23