Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KUCHARY

http://majkad.blogspot.com/2010/10/kuchary.htmlPałac
w Kucharach

Pałac w Kucharach
Lokalizacja: (DDZ) woj. dolnośląskie, pow. dzierżoniowski, gmina Łagiewniki

Osada wzmiankowana w 1253 r. stanowiła siedzibę niewielkiego majątku, należącego m.in. do rodzin von Sauerma i Dreyer a także Freiherr von Zedlitz-Leipe .
Pałac wzniesiony został w 2 połowie XIX w i był powiększony w pocz. XX w, neoklasycystyczny. Założony na planie dwóch połączonych liter "T".
Budynek neoklasycystyczny, dwukondygnacjowy, z bocznymi skrzydłami i arkadowym podcieniem.. Osłonięty dachami czterospadowymi z lukarnami i powiekami. Narożniki elewacji akcentują boniowate lizeny a wejście - podcienie z filarami i tarasem.
Obok pałacu zachował się park krajobrazowy założony w czasie budowy pałacu i zabudowania folwarczne pochodzące również z tego okresu.
Obecnie zespół pałacowo-folwarczny w rękach prywatnych.

Źródło: polskiezabytki.pl
























Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2016
Ilość zdjęć: 26