Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

OSIEK GRODKOWSKI

Pałac w Osieku Grodkowskim
Lokalizacja: (OB) woj. opolskie, pow. brzeski, gmina Grodków

Późnobarokowa posiadłość wybudowana w połowie XVIII w. Została przebudowana w stylu nowogotyckim w latach 1877 - 1883 przez Alexisa Langera. Zmieniono dziedziniec oraz pałacowe wnętrza. 
Od północy budowlę otacza rozległy park pałacowy, jednak podobnie jak całość kompleksu, pozostaje on bardzo zaniedbany. Starodrzew wycięto w II poł. XX w. Dzisiaj rosną tu jedynie dzikie samosiejki. Północna droga do rezydencji prowadzi obok dwóch barokowych oficyn i pozostałości po fontannie. We wschodniej części parku znaleźć można ruiny ujeżdżalni. O wiele lepiej zachował się folwark, którego budynki są nadal użytkowane. Na szczególną uwagę, zasługuje klasycystyczny spichlerz z 1792 r. Mimo nie najlepszego stanu technicznego, kompleks stanowi ważny element historii województwa opolskiego. 

Źródło: znanenieznane.pl












































Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2010
Ilość zdjęć: 48