Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

PIOTROWICE NYSKIE

Pałac
w Piotrowicach Nyskich

Pałac w Piotrowicach Nyskich
Lokalizacja: woj. opolskie, pow. nyski, gmina Otmuchów

Pałac w Piotrowicach Nyskich (woj opolskie) - Piotrowice Nyskie i wybudowany w 1660 roku barokowy pałac z klasycystycznym przekształceniem elewacji wschodniej. Obecny wygląd pałacyku pochodzi z dokonanej w roku 1829 przebudowy (niektóre zmiany dokonano również w wieku XX). Do ciekawostek można zaliczyć XVII -wieczny drewniany strop oraz barokowe wyposażenie znajdującej się w pałacyku kaplicy, jak również znajdujące się w wejściu do kaplicy drzwi z późnorenesansowa dekoracja z XVII wieku. Pałacyk po roku 1945 wykorzystywano do rożnych celów ... przez ostatnie 30 lat jako mieszkania pracowników tamtejszego PGR-u. W roku 2001 sprzedany przez Agencje Rynku Rolnego  prywatnemu właścicielowi,  który niestety jak jemu wielu podobnych nie dotrzymał obietnic wyremontowania pałacyku i pozostawił go w sumie na pastwę losu. Obiekt jest zamknięty i nie ma możliwości zwiedzania go wewnątrz.

Źródło: otmochow.info






































  
Widoki na park i zabudowania gospodarcze
































Umieszczone zdjęcia wykonano: kwiecień 2012
Ilość zdjęć: 73