Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

STANOWICE (pow. świdnicki)

http://majkad.blogspot.com/2010/10/stanowice-pow-swidnicki.htmlPałac
w Stanowicach

Pałac w Stanowicach
Lokalizacja: (DSW) woj. dolnośląskie, pow. świdnicki, gmina Strzegom

W Stanowicach znajduje się neobarokowy pałac pochodzący z początku XIX wieku. Wybudowany na planie zbliżonym do kwadratu, posiada elewacje siedmio- i pięcioosiowe. Dach jest czterospadowy, łamany z szeregiem lukarn.
Po całym kompleksie pałacowym pozostał jedynie pałac. Obok stały piękne, nieistniejące już pawilony, które pełniły rolę szpitala dla nieuleczalnie chorych. Oprócz tego, na ulicy Olszańskiej, gdzie mieścił się folwark, istniał górny dworek.
Pałac wybudowany w pierwszej połowie XVIII w. Obiekt trzygondygnacyjny w tym użytkowe poddasze, całkowicie podpiwniczony. Fundamenty z kamienia. Ściany z cegły z dodatkiem kamienia łamanego, w przyziemiu w całości z kamienia, ściany działowe z cegły. Pierwsza modernizacja pałacu w ok. 1886r.
W ostatnich latach obiekt odrestaurowany. Wymieniono stolarkę okienną na nową oraz wiele innych. Pałac wystawiony na sprzedaż.

Źródło: palacstanowice.pl




















Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 19