Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

UJEŹDZIEC

http://majkad.blogspot.com/2010/10/ujezdziec.html
Pałac
w Ujeźdźcu

Pałac w Ujeźdźcu
Lokalizacja: (ONY) woj. opolskie, pow. nyski, gmina Paczków

Pałac w Ujeźdźcu, aktualnie w szacie neobarokowej z XIX wieku. Stoi prawdopodobnie na miejscu starszego założenia. Dwór zbudowany w 1595 roku dla biskupa Andrzeja von Jerina.
Rodzina von Jerin związała się odtąd z Ujeźdźcem na blisko 450 lat. W jej posiadaniu majątek pozostał do końca drugiej wojny światowej. Ostatnim właścicielem pałacu był Konstantyn von Jerin. Po drugiej wojnie światowej dobra upaństwowiono i oddano w użytkowanie PGR-u. W pałacu urządzono mieszkania dla pracowników. Obecnie rezydencja również pełni funkcje mieszkalne.
Obiekt przebudowano w 1877 roku w stylu eklektycznym.
Budynek murowany z kamienia i cegły, potynkowany, częściowo podpiwniczony, trzykondygnacyjny, nakryty wysokim dachem czterospadowym. Pod tarasem wmurowano w ścianę pałacu, znajdująca się w ganku wejściowym, kamienną renesansową płytę erekcyjną z herbem biskupa Andrzeja von Jerin. Na osi korpusu znajduje się sień, do której od północy przylega klatka schodowa.


























Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2016
Ilość zdjęć: 27