Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ZADZIM

http://majkad.blogspot.com/2010/09/zadzim.html
Pałac
w Zadzimiu

Pałac w Zadzimiu
Lokalizacja: (EPD) woj. łódzkie, pow. poddębicki, gmina  Zadzim

Neoklasycystyczny pałac w Zadzimiu powstał w połowie XIX wieku. Budowla wzniesiona została dla pułkownika wojsk koronnych - Karola Dąmbskiego. Po upaństwowieniu obiekt służył Gminny Ośrodek Zdrowia, Biblioteka Publiczna, apteka i mieszkania komunalne. Wokół niego roztacza się park z przełomu XVIII i XIX wieku, w którym oglądać można pomniki przyrody, oraz mogiłę powstańców 1863 roku. Obecnie jest opuszczony, częściowo zabezpieczony aby nie dostały się do wewnątrz osoby niepowołane co grozi niebezpieczeństwem, przeznaczony do sprzedaży i czeka na lepsze czasy.































  
Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2016
Ilość zdjęć: 40