Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

CHEŁM 3

Pałac Kretzschmarów w Chełmie 
Lokalizacja: (LC) woj. lubelskie, pow. miasto na prawach powiatu, gmina -

Pałac Kretzschmarów w Chełmie - secesyjno-eklektyczna murowana kamienica powstała w latach 1895–1896, według projektu A. Sokołowa. Jej nazwa pochodzi od nazwiska jej pierwszego właściciela (Wilhelma Kretzschmara). Budowa kamienicy była dwuetapowa. W pierwszej fazie inż. Wilhelm Kretzschmar (przedsiębiorca, właściciel fabryki maszyn rolniczych) zlecił budowę parterowej willi. Następnie kamienicę wraz z fabryką nabył Franciszek Gassner (1906 r.). Dobudował piętro i wieżyczkę (1912). Wówczas został jej nadany secesyjno-eklektyczny styl, który był charakterystyczny dla początków XX wieku (według projektu K. Drozdowicz).[...]
Kamienica jest jednym z dwóch budynków w Chełmie, które otrzymały status pałacu.
Obecnie znajduje się w niej Pałac Ślubów.

Więcej opisu na: wikipedia.pl
























Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 25