Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

OTŁÓWKO

Pałac
w Otłówku

Pałac w Otłówku
Lokalizacja: (GKW) woj. pomorskie, pow. kwidzyński, gmina Gardeja

Pałac eklektyczny z elementami neobarokowymi. Piętrowa budowla powstała na rzucie nieregularnego prostokąta, z cegły na kamiennej podmurówce. Nakryta jest wysokim dachem naczółkowym, w którym niegdyś znajdowały się niewielkie lukarny. Z lewej strony trzynastoosiowej fasady dobudowano od frontu piętrową przybudówkę. Z prawej (wschodniej) strony znajduje się czterokondygnacyjna barokowa wieża. Fasadę pałacu zdobi nieznaczny, trójosiowy ryzalit z dodatkowym piętrem w wystawce, zwieńczony falistym szczytem. Identyczna wystawka znajduje się w elewacji ogrodowej, posiada identyczny pseudobarokowy szczyt, wieńczący znaczny ryzalit. Od frontu w osi środkowej znajduje się arkadowe wejście, pod którym przechodzi podjazd. We wnętrzu zachowane są częściowo elementy dawnej stolarki, m.in. piękne rzeźbione schody z balkonem.

Źródło: polskiezabytki.pl














Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 14