Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 05

Pałac Borchów w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul. Miodowa 17/19

W 1843 roku gmach został siedzibą arcybiskupa warszawskiego.
Barokowy pałac został wzniesiony w XVIII wieku z inicjatywy bankiera Piotra de Riacour w miejscu drewnianego dworu szlacheckiego z XVII wieku. Około 1780 roku budynek przebudowano w stylu klasycystycznym według projektu Dominika Merliniego. W latach 1768-1800 pałac należał do rodu Borchów, natomiast od 1800 roku do Ludwika Nasta, który założył tutaj znaną w całej Warszawie restaurację i cukiernię.
W 1843 roku gmach został siedzibą arcybiskupa warszawskiego. Budynek poważnie zniszczony w czasie
II wojny światowej, spalony w czasie powstania warszawskiego, został odbudowany w latach 1949-1954 na podstawie projektu Stanisława Marzyńskiego.
W pałacu zatrzymywał się papież Jan Paweł II podczas swoich pielgrzymek do ojczyzny.
Obecnie mieści się tutaj siedziba Prymasa Polski.












Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 10