Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

POZNAŃ - Pałac Arcybiskupi

Pałac
Arcybiskupi
w Poznaniu

Pałac Arcybiskupi w Poznaniu, Ostrów Tumski 1
Lokalizacja: (PO) woj. wielkopolskie, miasto na pr. powiatu, gmina -

Najstarsza wzmianka pisana dotycząca poznańskiej siedziby biskupów pochodzi z 1404 r., chociaż dwór biskupi istniał zapewne od początku funkcjonowania katedry.
Pałac - wielokrotnie niszczony w czasie wojen lub powodzi - zmieniał w ciągu wieków swój kształt architektoniczny, między innymi dzięki Janowi Baptyście Quadro (XVI w.) i Pompeo Ferrariemu (XVIII w.) Po gruntownej przebudowie, dokonanej w latach 1852-54, wejście do budynku prowadzi przez balkonowy portyk z kolumnami jońskimi. Pod portykiem stoją dwie marmurowe rzeźby przedstawiające świętych Piotra i Pawła, które do 1945 r. stały one w ołtarzu głównym katedry. Od 22  lutego 1960 roku Pałac jest zabytkiem.




















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 19