Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SZCZYPKOWICE

Pałac
w Szczypkowicach
Pałac w Szczypkowicach
Lokalizacja: (GSL) woj. pomorskie, pow. słupski, gmina Główczyce

Eklektyczny pałac w Szczypkowicach został wybudowany w I połowie XIX wieku z inicjatywy rodu von Blankensee, którzy w 1796 roku kupili majątek od Podewilsów.
Jest to parterowa, podpiwniczona budowla wzniesiona na planie prostokąta, nakryta czterospadowym dachem mansardowym z oknami powiekowymi. W osi elewacji frontowej znajduje się filarowy ganek wejściowy przykryty daszkiem, zwieńczony wystawką w partii dachu. Przed pałacem znajduje się okrągły podjazd z gazonem pośrodku. Wokół rozciąga się park krajobrazowy ze stawem, a w pobliżu pałacu znajduje się XIX – wieczny zespół folwarczny.
Przez cały XIX wiek do 1945 roku dobra znajdowały się w rękach rodziny von Blankensee. Ostatnią mieszkanką pałacu była Elisabeth z domu Gandecker, wdowa po Luisie von Blankensee. Obecnie pałac znajdujący się w prywatnych rękach wygląda na nieużytkowany.

Więcej na: zamki.rotmanka.com









Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 7