Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KUTNO 1

http://majkad.blogspot.com/2010/10/kutno-1.htmlPałac
Saski
w Kutnie

Pałac Saski w Kutnie
Lokalizacja: (EKU) woj. łódzkie, pow. kutnowski, gmina Kutno

Pałac pocztowy, zwany także pałacem saskim był pałacem podróżnym króla Augusta III na drodze z Warszawy do Drezna. Budynek jest jednym z najstarszych gmachów w mieście, gdyż powstał jeszcze w XVIII wieku. 11 grudnia 1812 roku, podczas ucieczki z Rosji, w pałacu saskim zatrzymał się cesarz Napoleon Bonaparte. Dziś jest najstarszym zabytkiem architektury na terenie Kutna. Kutnowski Pałac Saski to parterowa, trójskrzydłowa budowla konstrukcji szachulcowej wzniesiona z tzw. muru pruskiego, przebudowana w 1754 r. przez Johanna Friedricha Knobella. W latach 1802 - 12 dobudowano do niego skrzydła i kuchnię, zaś większe remonty przeprowadzono m.in. w latach 1876 - 79 i 1932 - 37. Niestety w dniu 19 stycznia 2003 r. większa część Pałacu Saskiego spłoneła. Trwa jego odbudowa.

Źródło: kutno.net.pl
































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2016
Ilość zdjęć: 31