Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KOSZEWO

http://majkad.blogspot.com/2010/10/koszewo.html
Pałac
w Koszewie

Pałac w Koszewie
Lokalizacja: (ZST) woj. opolskie, pow. nyski, gmina Nysa

Eklektyczny obiekt zlokalizowany jest na wysokiej skarpie nadjeziornej. Pochodzi z lat 1914-16. Ozdobiony wieżą zakończoną neobarokowym hełmem, gruntownie wyremontowanym w latach 1993-94. Do 1945 był własnością hitlerowskiego feldmarszałka Friedricha von Paulusa. Po wojnie mieścił się tu ośrodek szkoleniowo - wypoczynkowy Kombinatu PGR w Stargardzie Szczecińskim, a obecnie jest to własność prywatna. Wejście poprzedzone jest podjazdem i czterokolumnowym portykiem z balkonem. Przy pałacu, od strony jeziora, półkolisty taras, z którego rozciąga się rozległy widok na jezioro Miedwie, a poniżej - park o powierzchni 5,4 hektara, usytuowany na dwóch terasach, opadających w kierunku jeziora. Pierwotnie był to ogród geometryczny założony pod koniec XVIII wieku, przy nieistniejącym już dziś dworze. Ogród przekształcono przestrzennie w pocz. XIX w. i przekomponowano na początku XX w. na park krajobrazowy.

Źródło: wikipedia.pl

























Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2015
Ilość zdjęć: 24