Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BYTÓW

Zamek
Krzyżacki
w Bytowie

Zamek Krzyżacki w Bytowie
Lokalizacja: (GBY) woj. pomorskie, pow. bytowski, gmina Bytów

Zamek pokrzyżacki z przełomu XIV i XV wieku (1398 - 1405), zbudowany na planie prostokąta. Posiada trzy baszty okrągłe (Młyńska, Różana i Polna) oraz czworoboczną wieżę Prochową (zniszczona w czasie wojen szwedzkich i odbudowana dopiero w okresie międzywojennym). Główny i najstarszy gotycki budynek, tzw. Dom Zakonny (obecnie muzeum) znajduje się w północno zachodniej części zamku. W latach 1560-1570 książęta pomorscy przeprowadzili gruntowną przebudowę bytowskiej warowni. [...]

Źródło opisu: bytow.com.pl









































































Muzeum wewnątrz zamku











































































  

Widok z zamku na miasto



Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 194