Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JELENIA GÓRA

Pałac Paulinum w Jeleniej Górze
Lokalizacja: (DJ) woj. dolnośląskie, pow. jeleniogórski miejski

Perłą i ozdobą Jeleniej Góry jest Pałac Paulinum, wzniesiony w XIX w. na szczycie parkowego wzgórza niemal w centrum miasta. Neorenesansowa rezydencja myśliwska, kusi Gości wykwintną restauracją, salami konferencyjnymi, stylowymi pokojami i historycznymi apartamentami.
Pałac został zbudowany przez rodzinę Kramstów – przemysłowców pochodzenia niemieckiego. Projekt architektoniczny zakładał upodobnienie obiektu do kompleksów zamkowo-pałacowych z Saksonii, co znalazło odbicie w zastosowaniu wielu charakterystycznych dla tamtego rejonu detalach konstrukcyjnych i wykończeniowych.
Pałac współcześnie, po gruntownej rekonstrukcji, nie stracił nic z dawnego stylu i klasy. Podczas renowacji szczególny nacisk położono na zachowanie maksymalnej liczby architektonicznych niuansów, którymi szczyciło się Paulinum w czasach swojej świetności.

Więcej na: paulinum.pl

  
 











  
Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2011
Ilość zdjęć: 103