Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SOSNOWIEC-ZAGÓRZE

Pałac Mieroszewskich w Sosnowcu-Zagórzu 
(ul. Szpitalna 1)
Lokalizacja: (SO) woj. śląskie, miasto na prawach powiatu, gmina -

Dwór (pałac, pałacyk) został wzniesiony w 1777 roku przez hrabiego Józefa Mieroszewskiego w miejsce drewnianego dworu modrzewiowego na szczycie wzniesienia zagórskiego. Jest to jeden z dwóch pałaców, które były w tym miejscu usytuowane. W 1876 roku w trakcie przebudowy podwyższono cały budynek o piętro, a elewację frontową uzupełniono dwoma szczytami. Obecnie ten klasycyzujący budynek jest pięcioosiowy, z trzyosiowym ryzalitem środkowym. Od strony północnej (frontowej), na osi, znajduje się ganek z dwiema kolumnami podtrzymującymi masywny balkon. Całość kryta jest czterospadowym dachem, przechodzącym od strony północnej w dwa szczyty. Na początku lat 70. XX w., została usunięta przybudówka od strony wschodniej, przez co bryła pałacu uzyskała symetrię. Od tej pory znajduje się tu Pracownia Konserwacji Dzieł Sztuki.

Więcej na: wikipedia.pl







































Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2014
Ilość zdjęć: 41