Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KLECEWO

Pałac
Rosenbergów
w Klecewie

Pałac Rosenbergów w Klecewie
Lokalizacja: (GKW) woj. pomorskie, pow. kwidzyński, gmina Gardeja

Neorenesansowy pałac w Klecewie został wzniesiony w XIX wieku na miejscu wcześniejszego, osiemnastowiecznego założenia, wyburzonego w latach 1870 – 1872. W XIX wieku i do 1945 roku mieściła się tu jednoklasowa szkoła ewangelicka. Po II wojnie światowej w majątku utworzono PGR, którym kierowali: Bronisław Lewicki, Franciszek Suslowicz, Stefan Napieralski. W latach 1974 – 91 PGR należał do Zakładu Rolnego Trumieje. Obecnie zabytek stanowi własność prywatną.
Jest to budynek z czerwonej cegły, piętrowy, wzniesiony na planie prostokąta, z wysuniętymi skrajnymi ryzalitami oraz arkadowym portykiem, na którym wsparty jest taras. Zdobi go niewysoka wieża, zwieńczona stromym, stożkowym hełmem z latarnią. Elewacja rezydencji ozdobiona jest herbami dawnych właścicieli wykutymi w kamieniu. Całość otoczona jest wielkim parkiem z zachowaną zabytkową aleją. Znajduje się w nim także grobowiec rodzinny Arnolda von Rosenberga oraz pomnik greckiej bogini z początku XX wieku.

Źródło: dworypalace.travel.pl




















  
Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 27