Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

OTYŃ

http://majkad.blogspot.com/2010/10/otyn.htmlZamek
w Otyniu

Pałac w Otyniu
Lokalizacja: (FNW) woj. lubuskie, pow. nowosolski, gmina Otyń

Zamek w Otyniu – powstał w formie gotyckiej, prawdopodobnie na przełomie XIV i XV wieku. W wieku XVI doszło do pierwszej przebudowy, w duchu renesansowym. Sto lat później czeska prowincja jezuitów przebudowała go na klasztor, który funkcjonował tu do 1776 roku.
Rezydencja nie została zniszczona w czasie II wojny światowej. W roku 1945 została znacjonalizowana i przydzielona miejscowemu PGR, który zaadaptował ją na mieszkania i magazyny. Po serii dewastacji i pożarów popadł w ruinę. Wykupiony na początku lat 90. przez prywatnego właściciela z Warszawy, był przez krótki okres poddawany zabiegom konserwatorskim, jednak właściciel nie dokończył remontu zabudowań.

Źródło: wikipedia.pl































Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2015
Ilość zdjęć: 30