Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

DZWONOWO

Pałac
w Dzwonowie

Pałac w Dzwonowie
Lokalizacja: (ZST) woj. zachodniopomorskie, pow. stargardzki, gmina Marianowo

We wsi znajduje się pałac zbudowany w stylu neoklasycystycznym. Jest to budynek piętrowy (pierwotnie renesansowy dwór rodziny von Wedlów) ze stropem datowanym na 1565 rok, rozbudowany w końcu XIX wieku i w latach 30. XX wieku. Jest to budynek murowany, kryty dachem dwuspadowym, z portykiem podtrzymującym balkon, boniami na elewacji.
Po 1945 roku pałac należał do PGR-u, obecnie stanowi prywatną własność.
W sąsiedztwie znajdują się zachowane zabudowania folwarczne oraz park pałacowy z przełomu XVIII i XIX wieku o powierzchni 8,75 ha. W parku zachowały się staw oraz bogaty starodrzew złożony m.in. z buka pospolitego i purpurowego, kasztanowca krwistego i plamistego, lipy srebrzystej, grabu pospolitego oraz jesionu wyniosłego.
Obiekt obecnie niedostępny - remont.

Więcej opisu na: encyklopedia.szczecin.pl

Ten piękny pałacyk, nabiera dopiero blasku...cieszy mnie taki widok! To dzięki Właścicielowi tego obiektu!!!
....któremu dziękuję w tym miejscu za to, że był wyrozumiały dla mnie :) 
Park i okolice stawu jest jednym z najcudowniejszych miejsc jakie do tej pory widziałam podczas moich podróży. Mam nadzieję, że będzie mi dane zawitać tu jeszcze i podziwiać ten obiekt po jego odbudowie.





























Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2015
Ilość zdjęć: 26