Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

NOWY SĄCZ

Zamek
Królewski

w Nowym Sączu (Ruiny)
Zamek Królewski w Nowym Sączu (Ruiny)
Lokalizacja: (KN) woj. małopolskie, miasto na prawach powiatu

Ruiny zamku w Nowym Sączu (woj. małopolskie) - Zamek Królewski w Nowym Sączu – budowla wzniesiona przez króla Kazimierza Wielkiego w latach 1350–1360 na skarpie w obrębie fortyfikacji miejskich Nowego Sącza, w widłach dwóch rzek: Dunajca i Kamienicy. W przeszłości zamek posiadał dwie baszty narożne, wieżę, budynek mieszkalny i przedzamcze. Do dzisiaj zachowały się resztki murów obwodowych oraz zrekonstruowana Baszta Kowalska. Obecnie na terenie ruin zamku znajduje się park miejski. (...)

Więcej na wikipedia.pl





 













































 




























































Zamek nocą




















Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2012
Ilość zdjęć: 136