Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 28

Pałac Mostowskich w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul. Nowolipie 2

Został zbudowany w latach 1762-1765 w stylu barokowym dla wojewody mińskiego Jana Augusta Hilzena. W 1795 roku przeszedł w ręce Tadeusza Mostowskiego – późniejszego ministra spraw wewnętrznych.
Następnie pałac został kupiony przez rząd Królestwa Polskiego. Przebudowany w stylu klasycystycznym w latach 1823-1824, według projektu Antonia Corazziego, został siedzibą Komisji Rządowej Spraw Wewnętrznych.
Po upadku powstania listopadowego pałac pozostał w posiadaniu resortu spraw wewnętrznych. W pierwszej połowie lat 70. XIX wieku pałac został ponownie przebudowany i przekształcony na koszary Wołyńskiego Pułku Lejbgwardii.
Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w listopadzie 1918 roku pałac stał się tymczasową siedzibą inspektoratów wojskowych i departamentów Ministerstwa Spraw Wojskowych.
Zniszczony przez Niemców w czasie powstania warszawskiego w 1944 roku został odbudowany w latach 1948-1951 i przeznaczony na siedzibę Komendy Milicji Obywatelskiej m.st. Warszawy.
Od 1990 roku mieści się tutaj Komenda Stołeczna Policji.




  
Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 4