Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ZATOR

Zamek
Potockich
w Zatorze

Zamek Potockich w Zatorze
Lokalizacja: woj. małopolskie, pow. oświęcimski, gmina Zator

Zamek w Zatorze - właściwie  pałac, pierwotnie zamek książęcy o cechach obronnych z XV w., zabytek klasy I siedziba książąt zatorskich z górnośląskiej linii piastowskiej, później starostów. W 1778 roku zakupiony przez Duninów i częściowo przebudowany z dobudową drugiego piętra. Kolejni prywatni właściciele pałacu i dóbr zatorskich to: Poniatowscy, Tyszkiewiczowie, Wąsowiczowie, Potoccy.
W 1836 roku Potoccy częściowo przebudowali i odrestaurowali pałac wg projektu F.M. Lanciego nadając mu formę rezydencji w stylu romantycznego neogotyku. W roku 1945 został przez władze PRL bezprawnie zabrany prawowitym właścicielom. Od 1946 roku był siedzibą Instytutu Zootechniki, ostatnio Rybackiego Zakładu Doświadczalnego. W latach 1964-1973 gruntownie odrestaurowany. Na parterze bogato zdobione sale: myśliwska, złota, paprociowa, bluszczowa - udostępnione zwiedzającym. Obecnie zamknięty, z uwagi na toczący się proces spadkowy.

Źródło: wikipedia.pl



















  
Przed wejściem do Zamku - Kościół św. św. Wojciecha i Jerzego

  
Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2012
Ilość zdjęć: 24