Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

REKOWO GÓRNE

Pałac
w Rekowie Górnym

Pałac w Rekowie Górnym
Lokalizacja: woj. pomorskie, pow. pucki, gmina Puck

Polska ma piękną historię, w którą pałac w Rekowie dumnie się wpisuje. Już w XIV wieku pojawiły się zapiski z których wynika, iż Rekowo było posiadłością rycerską. Dumnym dziedzicem tej kaszubskiej miejscowości położonej na skraju Puszczy Darżubskiej był rycerz Ścibor z Krostkowa. Jego pałac znajdował się na niewielkim wzniesieniu, zwanym w późniejszym czasie Mogiłą. Nazwa ta pojawiła się po zburzeniu pałacu, w miejsce którego powstał cmentarz dla zamożnych mieszkańców okolicy oraz rodziny właściciela.
Kolejnym właścicielem majątku rekowskiego oraz pałacu, tym razem wybudowanego w centrum wsi został w 1871 roku Hagen z Sobowidza. Dzięki zmysłowi estetycznemu nowego właściciela powstał piękny, kameralny eklektyczny pałac posiadający wiele elementów z architektury włoskiej. To właśnie ten pałac stał się jednym z reprezentacyjnych obiektów Ziemi Puckiej tego okresu. [...]

Więcej na: hotelwieniawa.tp2.pl








































































Park



























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 125