Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

TYŃCZYK LEGNICKI

http://majkad.blogspot.com/2010/10/tynczyk-legnicki.htmlPałac
w Tyńczyku Legnickim

Pałac w Tyńczyku Legnickim
Lokalizacja: (DLE) woj. dolnośląskie, pow. legnicki, gmina Krotoszyce

Neobarokowy pałac w miejscowości Tyńczyk Legnicki został wybudowany w  latach 80. XIX w. na miejscu wcześniejszego dworu.. Pełnił funkcję kompleksu pałacowego.
Jest to cenna, z uwagi na jednorodną stylowo bryłę wraz z dekoracją,.budowla o powierzchni 745 m², dwukondygnacyjna na rzucie litery „L” z pseudoryzalitem o podziałach architektonicznych w korpusie oraz z przybudówką. Korpus zwieńczony jest szczytem o formach manierystycznych z dachem mansardowym, facjatkami oraz sześcioboczną wieżyczką zegarową na dachu; wyróżnia się bogatą dekoracją: pilastry z wazonami w zwieńczeniu, gzyms kordonowy, uszate obramowania okienne.
Obiekt jest częścią zespołu pałacowego, w skład którego wchodzą jeszcze: park krajobrazowy z oczkiem wodnym, mur, zabudowania folwarczne: oficyna mieszkaniowa, chlewnia, obora, stajnia, stodoła. W latach 1987-1988 był restaurowany, obecnie ponownie wymaga remontu. Obiekt znajduje się na szlaku Bitwy nad Kaczawą.














Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 15