Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

DREŻEWO

Pałac
w Dreżewie

Pałac w Dreżewie
Lokalizacja: (ZGY) woj. zachodnioporskie, pow. gryficki, gmina Karnice

Obiekt w Dreżewie wybudowano z inicjatywy kolejnego właściciela miejscowości - radcy handlowego Schlutowa ze Szczecina. W 1890 roku, w niewyjaśnionych okolicznościach, w pałacu wybuchł pożar. Pałac odbudowany w tym samym, neogotyckim stylu.
Powojenne losy pałacu kształtowały się różnie. M. in. należał do państwa, do hodowli zarodowej z Cerkwicy.
Na początku lat dziewięćdziesiątych pałac kupiła pewna osoba., która organizowała w pałacu wiele wydarzeń, jednak nie miała funduszy na jego remont. Według legend, w tym czasie w budowli pojawił się też duch Hiszpanki - Girony.
Obecnie majątek jest w rękach prywatnych i nie ma do niego dostępu. Tylko zza ogrodzenia.
Neogotycki budynek stoi na niewielkim wzniesieniu i przypomina budowlę obronną. Pałac posiada czworoboczną wieżę zakończoną blankami. Pałac ma charakter pseudoobronny, a w wystroju elewacji zastosowano elementy nawiązujące do gotyku. Północne skrzydło zwieńczone jest wysoką wieżą usytuowąną na skarpie wzmocnionej murem.







































Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpIeń 2015
Ilość zdjęć: 15