Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SZCZECIN 1

http://majkad.blogspot.com/2010/10/szczecin-1.htmlPałac
Joński
w Szczecinie

Pałac Joński w Szczecinie
Lokalizacja: (ZS) woj. zachodniopomorskie, stolica województwa, Szczecin, pl. Orła Białego 3 

Pałac Joński – szczeciński pałac usytuowany przy pl. Orła Białego 3, w stylu klasycystycznym. Nazwa pochodzi od charakterystycznych zdobień w stylu jońskim.
W XVIII w miejscu obecnego pałacu stała jednopiętrowa kamienica, stanowiąca własność nadleśniczego Bocka. Na początku XIX stulecia, kamienicę podwyższono o jedną kondygnację, jednocześnie nadając fasadzie formy klasycystyczne. W wieku XIX pałac stał się siedzibą Banku Królewskiego, potem Banku Cesarskiego, a po I wojnie światowej Deutsche Banku. W 1924 r. budynek powiększono, dobudowując od podwórza przeszkloną halę według projektu szczecińskiego architekta Friedricha Liebergesella. W czasach powojennych pałac nadal służył bankom - swoją siedzibę miały tutaj oddziały PKO BP i PBKS SA. Od przełomu lat 1999/2000 pałac jest siedzibą oddziału Pekao SA.
Źródło: wikipedia.pl















Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2015
Ilość zdjęć: 17