Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KOŁACZKOWO

Pałac
w Kołaczkowie

Pałac Władysława Reymonta w Kołaczkowie
Lokalizacja: (PWR) woj. wielkopolskie, powiat wrzesiński, gmina Kołaczkowo

Pałac Władysława Reymonta w Kołaczkowie – zabytkowy klasycystyczny pałac (przez historyków sztuki uważany również za dwór). Pałac powstał na początku XIX wieku dla rodziny Stablewskich (Marcin Libicki podaje, że dla Tadeusza Grabskiego). W latach 1920–1925 w pałacu mieszkał Władysław Reymont. Po 1945 wnętrza zostały przebudowane. Został wybudowany w kształcie prostokąta. Przy elewacji frontowej umieszczony jest portyk w stylu jońskim podparty przez osiem kolumn. Zachowały się meble używane przez pisarza. Przy pałacu znajduje się park, a w nim klasycystyczna oficyna z pierwszej połowy XIX wieku oraz budynki gospodarcze. Obecnie pałac jest siedzibą Gminnego Ośrodka Kultury. Mieści się w nim również Izba Pamięci Władysława Reymonta oraz Regionalna Izba Spółdzielczości Bankowej przy Powiatowym Banku Spółdzielczym we Wrześni.














Park z pomnikiem Reymonta







Zabudowania folwarczne







Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 25