Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JANOWICE WIELKIE

Pałac w Janowicach Wielkich
Lokalizacja: (DJE) woj. dolnośląskie, pow. jeleniogórskie, gmina Janowice Wielkie

Pałac został wzniesiony w XVII wieku dla Daniela Schaffgotscha jako jego rezydencja. Budowla została spalona przez Szwedów, a następnie odbudowana. W wieku XIX wokół pałacu powstał park krajobrazowy. Zespół dworski usytuowany jest w północnej części wsi, na północnym brzegu rzeki Bóbr. Zabudowania skupione zostały wokół majdanu. Plan założenia składa się z wydłużonego prostokątnego korpusu oficyny oraz przyległego od zachodu kwadratowego założenia głównego pałacu z osiowo usytuowaną sienią. W elewacji frontowej na osi znajduje się portal z kluczem i datą 1765. Po bokach natomiast gładkie pilastry na cokołach, podtrzymujące gierowany gzyms. Wnętrza korpusu głównego zachowały sklepione pomieszczenia piwnic i parteru (pocz. XVII i XVIII w.). W oficynie większość pomieszczeń zachowała historyczny charakter. Dziś w pałacu znajduje się Dom Opieki Społecznej. Pałac w Janowicach Wielkich należy do najlepiej zachowanych budowli tego typu w regionie.
 







































Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2010
Ilość zdjęć: 41