Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BARNOWIEC

Pałac w Barnowcu
Lokalizacja: (GBY) woj. pomorskie, pow. bytowski, gmina Kołczygłowy

Barnowiec po raz pierwszy jest wymieniany w nadaniu lennym dla rodziny von Puttkamer. W 1847 roku córka właściciela Heinricha von Puttkamera, Joanna została żoną Otto von Bismarcka. Wtedy też majątek przeszedł w ręce Bismarcka.  
Jest to XIX-wieczny budynek parterowy, z niewielkim ganeczkiem, otoczony parkiem. W Barnowcu znajduje się zespół pałacowo-folwarczny dokładnie z 1863 roku składa się z trzech zasadniczych części: rezydencjalnej, obejmujące teren dawnego parku angielskiego wraz z stojącym w nim neoklasycystycznym pałacem, gospodarczej obejmującej teren dawnego podwórza folwarcznego. 
Johanna jako jedynaczka odziedziczyła barnowski majątek. Po śmierci Bismarcka Barnowiec otrzymał ich syn Herbert, a do 1945 r. właścicielem był syn Herberta, Gottlieb. 
Dziś pałac w Barnowcu ponownie przeżywa okres świetności. Szczelnie ogrodzony przez obecnych właścicieli, monitorowany kamerami i z groźnymi szczekającymi psami stoi bezpieczny. Nikt go nie zdewastuje.  

Więcej opisu na: pomorskie.dipp.info.pl/ 






Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 5