Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KRAKÓW 09

http://majkad.blogspot.com/2010/10/krakow-09.htmlPałac
Dom Opidów
w Krakowie

Pałac Dom Opidów w Krakowie
Lokalizacja: (KR) woj. małopolskie, stolica województwa, Kraków, ul. Lubicz 42

Pałac Dom Opidów obecnie jest w trakcie remontu. W momencie rozpoczynania procesu inwestycyjnego budynek stanowił pustostan. Budynek wzniesiony w technologii tradycyjnej murowanej w 1879 r. na rzucie zbliżonym do prostokąta, dwutraktowy z traktem frontowym, nieco przesuniętym ku północy względem tylnego. Trakt frontowy jest pięciopasmowy zaś tylni trójpasmowy. W pasmach środkowych zlokalizowano obszerne wnętrza przechodzące przez cala głębokość rzutu. W trakcie frontowym w osi drugiej zaprojektowano klatkę schodową z analogicznie rozwiązanym zejściem do piwnic. W narożniku południowowschodnim zlokalizowano parterowy ganek-sień z tarasem na piętrze.

Żródło: http://4wa.pl/#work









Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2016
Ilość zdjęć: 8