Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SMOLAJNY

http://majkad.blogspot.com/2010/10/smolajny.html
Pałac
w Smolajnach

Pałac (dawny) letni biskupów warmińskich w Smolajnach
Lokalizacja: (NOL) woj. warmińsko-mazurskie, pow. olsztyński, gmina Dobre Miasto

W Smolajnach znajduje się dawna letnia rezydencja biskupów warmińskich wybudowana w stylu rokoko w latach 1741-1746 z inicjatywy biskupa Adama Stanisława Grabowskiego. Pałac był ulubionym miejscem pobytu słynnego satyryka i bajkopisarza biskupa Ignacego Krasickiego. Biskup Krasicki urządził tu piękny park i wybudował wieżę bramną (1765 r.) oraz oficynę. Obecnie budynek pałacu użytkowany jest przez Technikum Rolnicze.
Oprócz pałacu zachowały się wieża bramna i dobudowany do niej parterowy budynek mieszkalny. We wsi również XVIII i XIX-wieczne domy mieszkalne.
Na wzniesieniu od północno-zachodniej strony pałacu znajduje się dworek myśliwski z końca XVIII w. We wsi natomiast kapliczka i dom z początku XIX w.

Więcej na: wikipedia.pl




















Zabudowania folwarczne



















Park przypałacowy































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2016
Ilość zdjęć: 76