Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

DOBROMIERZ

Pałac
w Dobromierzu

Pałac w Dobromierzu
Lokalizacja: (DSW) woj. dolnośląskie, pow. świdnicki, gmina Dobromierz

Widoczny już z daleka barokowy pałac został zbudowany około 1727 roku dla Ferdinanda von Nimptsch. W XIX w. został przebudowany w klasycystycznym stylu. Założenie powstało na planie prostokąta, posiada trzy kondygnacje i kryte jest dachem czterospadowym łamanym. Elewacje są dzielone pilastrami.
We wnętrzach zachowały się klasycystyczne pomieszczenia m.in. sala balowa oraz kaplica. Pałac jest pod zarządem Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. Zabezpieczony, zniszczony, czeka aby podzielić los większości zabytków w Polsce.

Źródło opisu: dolnyslask.org

































Folwark




Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 41