Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

PIETRONKI

Pałac w Pietronkach
Lokalizacja: woj. wielkopolskie, pow. chodzieski, gmina Chodzież

Neoklasycystyczny pałac powstał na skutek przebudowy starego parterowego dworu ok. 1840 r. dla Hermanna von Leipzigera z okazji jego ślubu z Eweliną von Rittberg. Całkowicie przebudowany na początku XX w.przez hrabiego Ignacego Bnińskiego na pałacyk w stylu neoklasycznym. Piętrowy budynek na planie prostokąta. W elewacji frontowej okazały portyk z balustradową attyką nawiązującą do renesansu. Attyka wieńczy dach i tarasy. W fasadzie ogrodowej dwa półokrągłe balkony.
Park krajobrazowy zadbany z okazałymi dębami i klonami. Założony przez rodzinę Chmielewskich w XVIII w., rozwijany przez Bnińskiego. 
Pałac w dobrym stanie, odbudowany w latach siedemdziesiątych. Obecnie należy do Agencji Nieruchomości Rolnych, a dzierżawiony jest przez Biuro Podróży "Paradise" z Poznania. Działa jako Centrum Szkoleniowo - Konferencyjne Pietronki. 







  
Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2010
Ilość zdjęć: 6