Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BOLEŚCIN (pow. trzebnicki)

http://majkad.blogspot.com/2010/10/bolescin-pow-trzebnicki.htmlPałac
w Boleścinie (pow. trzebnicki)

Pałac w Boleścinie
Lokalizacja: (DTR) woj. dolnośląskie, pow. trzebnicki, gmina Trzebnica

Pałac zbudowano w 80. latach XIX w., za czasów rodziny Haukohl. Budowla ma formy neorenesansowego zamku o malowniczej sylwecie ze szczytowym ryzalitem o wolutowych spływach i podobnie zakończonej czworobocznej wieży. Przed fasadą frontowa znajdują się dwa niewielkie stawy, układ dawnego parku nieczytelny. Budynek murowany z cegły, podpiwniczony, dwukondygnacyjny, z użytkowym poddaszem, nakryty dachem czterospadowym z lukarnami. Bryłę pałacu urozmaicają ryzality zwieńczone trójkątnymi szczytami, wykusze, ganek filarowy w elewacji zachodniej, trzykondygnacyjna wieża. Elewacje przyozdabiają gzymsy między kondygnacjami oraz boniowanie. Część okien prostokątna, część zamknięta łukiem półkulistym z kluczem.
Obecnie obiekt jest w zagospodarowaniu.

Źródło opisu: wikipedia.pl



















Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 17