Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RZESZÓW 1

Pałac
Biskupów Rzeszowskich
w Rzeszowie

Pałac Biskupów Rzeszowskich w Rzeszowie
Lokalizacja: woj. podkarpackie, stolica województwa

Pałac ów usytuowany jest w samym centrum miasta, przy ulicy księdza Jałowego. Budynek ten został postawiony dla rodziny Karpińskich, którzy w XIX wieku byli jego prawowitymi właścicielami. Projektem zajął się architekt Józef Kwiatkowski, który założył sobie, że budowla ta będzie miała styl polskiego dworku. Oprócz dwóch kondygnacji pałac posiada też piwnicę. Nie jest blisko znane ukończenie prac budowlanych, mających za cel postawienie pałacu, jednak znana jest data rozpoczęcia budowy, a jest to rok 1876. W marcu 1992 roku papież Jan Paweł II utworzył tak zwaną bullę, którą jest diecezja rzeszowska. Do budynku Biskupów Rzeszowskich odnosi się to w tym względzie, iż pałac ten należy właśnie do wspomnianej diecezji. Styl architektoniczny tego godnego polecenia turystom budynku odnosi się do nurtu powstałego w XIX wieku i nazywany jest historyzmem. Obejmował on swym zasięgiem całą Europę i Amerykę i trwał do pierwszej połowy XX wieku.




























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2012
Ilość zdjęć: 31