Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ŚWIECICHOWO

Pałac
w Świecichowie

Pałac w Świecichowie
Lokalizacja: (GSL) woj. pomorskie, pow. słupski, gmina Damnica

Późnoklasycystyczny pałac w Świecichowie został wzniesiony w 1868 roku z fundacji rodziny Holtzów,  która była właścicielem majątku od 1858 roku. 
Dwukondygnacyjna, podpiwniczona budowla murowana z kamieni i cegieł została założona na rzucie prostokąta i nakryta naczółkowym dachem. W osi elewacji frontowej usytuowano ryzalit zwieńczony trójkątnym szczytem, poprzedzony częściowo zabudowanym gankiem ze schodami prowadzącymi do głównego wejścia. Do lewego boku dostawiono parterowy, wielokątny ryzalit z oknami zamkniętymi półkoliście.  Wokół pałacu rozciągał się park o powierzchni 11 ha, z przełomu XIX i XX wieku, z którego zachowała się stara aleja kasztanowców. W parku znajduje się grób ostatniego, przedwojennego właściciela majątku.
Po II wojnie światowej pałac przez wiele lat należał do PGR. W 1983 roku został nakryty dachem z blachy miedzianej, wcześniej była dachówka karpiówka. Od końca lat 80- tych parter został zaadaptowany na przedszkole. Obecnie cała posiadłość, z parkiem i zespołem folwarcznym z XVIII wieku znajduje się w rękach prywatnych.

Więcej na: zamki.rotmanka.pl










Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 9