Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 35

Pałac Prymasowski w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul. Senatorska 13/15

Do 1795 roku w pałacu mieszkali prymasowie. W kolejnych latach stał się siedzibą różnych firm.
Wzniesiony pod koniec XVI wieku, z inicjatywy biskupa płockiego Wojciecha Baranowskiego, w 1610 roku został przekazany na warszawską siedzibę arcybiskupów gnieźnieńskich. Zniszczony i ograbiony podczas najazdu szwedzkiego został odbudowany w latach 1666-1673 pod kierunkiem Jakuba Fontany. Po kolejnym spustoszeniu przez Sasów, Wołochów i Kozaków, w 1704 roku został odbudowany ze zniszczeń przez prymasa Stanisława Szembeka. Do 1795 roku w pałacu mieszkali prymasowie. W kolejnych latach mieściła się tutaj m.in. Kamera Warszawska, Rejencja Pruska, Zarząd Warszawskiego Policmajstra, Komisja Rządowa Wojny, Szkoła Junkrów oraz Ministerstwo Rolnictwa i Reform Rolnych.
Zniszczony podczas kampanii wrześniowej w 1939 roku został odbudowany po wojnie. Obecnie mieszczą się w nim siedziby różnych firm.
W budynku siedzibę ma Centrum Konferencyjno–Wystawiennicze








Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 7