Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 26

Pałac Młodziejowskiego w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul. Miodowa 10

Pałac Młodziejowskiego, zwany także pałacem Morsztynów, z oficynami od strony ulicy Podwale 7, wzniesiony w stylu barokowym z końca XVII wieku. Pałac utworzony został na planie litery Et, na działce o powierzchni 3314 m². Sąsiaduje z pałacami Branickich i Szaniawskich. Pałac wzniesiony w końcu XVII wieku pierwotnie należał do wojewody mazowieckiego Stanisława Morsztyna, później do wojewody sandomierskiego Stefana Bidzińskiego. W 1766 znalazł się w posiadaniu biskupa przemyskiego Andrzeja Młodziejowskiego, dla którego przed 1771 pałac został rozbudowany przez Jakuba Fontanę. W czasie II wojny światowej zniszczony w około 85 %, odbudowa zakończyła się w 1957 wg projektu Borysa Zinserlinga. Po wojnie siedziba PWN, które w 2006 wystawiło pałac na sprzedaż.
Od 2011 jest siedzibą Biura Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie oraz firma konsultingu zarządczego A.T.Kearney.





Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 4