Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RZYMÓWKA

http://majkad.blogspot.com/2010/10/rzymowka.html
Pałac
Rzymówka

Pałac w Rzymówce
Lokalizacja: (DZL) woj. dolnośląskie, pow. złotoryjski, gmina Złotoryja

PWzniesiony pierwotnie jako renesansowa rezydencja w pocz. XVII w. Był przebudowywany ok.poł. XVIII w., następnie modernizowany w 2 poł. XIX w został częściowo opuszczony. Murowany, czworoboczny, z sienią przelotową na osi, z częściowo użytkowym poddaszem. Jest nakryty czterospadowym dachem łamanym z lukarnami. Elewację frontową wieńczy wysoki trójkątny szczyt. Wejście do pałacu prowadzi przez portal z przyczólkiem przerwanym. Wnętrza przekrywają stropy z fasetami o zniszczonej dekoracji sztukatorskiej.

Więcej na: dolny-slask.org.pl (wg opr. L. Dobrzynieckiego)

















Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 16