Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RADOM 1

http://majkad.blogspot.com/2010/10/radom-1.html
Pałac
Hempla
w Radomiu

Pałac Hempla w Radomiu
Lokalizacja: (WR) woj. mazowieckie, pow. miejski na pr. powiatu, gmina miejska

Zaprojektowany i wzniesiony przez Stefana Balińskiego ok. roku 1833 jako jedna z pierwszych reprezentacyjnych budowli przy dawnej ulicy Lubelskiej. Korpus główny został odsunięty od osi jezdni natomiast przy ulicy wzniesiono wolno stojące skrzydła boczne. Kolejnym właścicielem pałacu był Stefan Hempel, który organizował w nim wystawy starożytności i dzieł sztuki. Dochód z nich Hemplów przeznaczał na cele charytatywne. W 1929 r. pałac stał się siedzibą filii Wyższej Szkoły Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Obecnie pełni funkcje mieszkalno–handlowe.














Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 13