Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RADOM - 3

http://majkad.blogspot.com/2010/10/radom-3.htmlPałac
Karschów
w Radomiu
(przy pl. Konstytucji 3 Maja 5)

Pałac Pałac Karschów w Radomiu (przy pl. Konstytucji 3 maja 5)
Lokalizacja: (WR) woj. mazowieckie, pow. miejski na pr. powiatu, gmina miejska

Wzniesiony w latach 1881-1882 przez radomskich przemysłowców, właścicieli garbarni Teodora Karscha i Franciszka Wickenhagena. Wzorowany na pałacach w Łodzi. Budowniczym był Rudolf Meyer. Jest to budynek dwupiętrowy, z mansardowym dachem, na planie wydłużonego prostokąta. Nawiązuje do renesansu francuskiego. Balkon nad bramą wjazdową podtrzymują dwa Atlanty. Niegdyś na szczycie znajdowała się grupa rzeźb – trzy postacie kobiece. Pałac posiadał 150 pomieszczeń. Parter pełnił funkcje usługowe i handlowe. Kolejno mieściły się tu: Sąd Okręgowy, apteka rodziny Knabe, a potem Łagodzińskich, biura Kolei Państwowych, Teatr „Miraże” (w latach 1915-1918), a w czasie wojny – biura wojskowej administracji niemieckiej.


















Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 18