Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BLIŻYN

Pałac Platerów w Bliżynie
Lokalizacja: (TSK) woj. świętokrzyskie, pow. skarżyski, gmina Bliżyn

Neogotycki pałac myśliwski z wieżyczką i basztą, należący niegdyś do rodziny Platerów zwany obecnie zameczkiem, został wybudowany na początku XIX wieku. Do czasów obecnych zachowało się tylko jego zachodnie skrzydło z wozownią i oficyną, gdzie obecnie ma siedzibę Gminny Ośrodek Kultury. W czasie wojny pałac służył Niemcom, jako siedziba zarządu zorganizowanego na terenie zakładów chemicznych obozu koncentracyjnego, filii Majdanka. 
 

 

 


 





Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2011
Ilość zdjęć: 14