Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SADY DOLNE

http://majkad.blogspot.com/2010/10/sady-dolne.html
Pałac
w Sadach Dolnych

Pałac w Sadach Dolnych
Lokalizacja: (DJA) woj. dolnośląskie, pow. jaworski, gmina Bolków

Pałac Sady Dolne - neogotycka budowla we wsi Sady Dolne koło Bolkowa. Pierwszy pałac został zbudowany w 1618 r. przez rodzinę von Tschirnhaus. Później właścicielami pałacu byli m.in. von Treskow (1844 - 1863), rodzina von Neyhaus – Cormons (1864 - 1899), hrabiowie Hoyos (w latach 1899 - 1945). Od 1998 r. jest własnością rodziny Lamczyk[potrzebne źródło].
Przebudowany w 1844 r. w. założony na planie kwadratu, posiada czworoboczną wieżę podwyższoną o jedną kondygnację. Pałac dwukondygnacyjny z charakterystycznym płaskim dachem, fasadą siedmioosiową z trójosiowym ryzalitem oraz wejściem przykrytym balkonem, jest otoczony parkiem angielskim. Na terenie ogrodu znajduje się zabytkowa fontanna.
Obecnie pałac jest rezydencją prywatną.

Źródło: wikipedia.pl




















Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 22